Потребителят на targo.org Avitohol ни подсказа една много важна тема, която подлежи на дискусия. Ето какво ни писа:
“Търговище е един от средните по големина градове в страната и като такъв той се ползва от преференциите да бъде общински и областен център със всички плюсове и минуси които му носи това.
В последно време се направиха доста неща градът да ” живне “, обновиха се сгради и пътища, кипи усилено стройтелство в почти всяка улица на града.До тук добре - все неща които са за хубаво и покрай тези хубави неща случващи се в града ни бие на очи едно перо в което Търговище изостава значително от всички сходни по големина нам градове.
За какво става дума - факт единственият областен град към началото на 2008-ма година в който не функционира нито една чуждестранна търговска верига / BILLA, KAUFLAND , METRO , PRAKTIKER , Ms BRICOLAGE , TEHNOMARKET , TEHNOPOLIS / и безброй други български и чуждестранни вериги за техника , хранителни стоки и консумативи за бита просто ги няма в Търговище.
Причини много - политически , икономически , лични /корупционни / доведоха до тази тъжна статистика.Ето само кратък опис на градове с големина като нашия и с присъствие на горе споменатите компании :
Монтана - BILLA , KAUFLAND , TEHNOMARKET население около 50 000
Силистра - BILLA TEHNOMARKET-почти сигорно започнал строеж - население около 45 000
Разград - BILLA KAUFLAND - започва в август строеж - население около 40 000
Севлиево - ЗОРА население около 30 000
КЮСТЕНДИЛ - BILLA TEHNOMARKET население около 50 000
ЛОВЕЧ - BILLA население около 40 000
Има и още много примери но има ли смисъл да се продържава
Искам това да е тема за дискусия за нашите съграждани и да разбера какво е тяхното мнение по тази тема
Мерси предварително !


До колкото ми е известно има афиширани намерения за строеж на магазин на “Кауфланд”. Има инвестиционни намерения и за построяването на МОЛ. Но кога ще стане точно това за сега не е известно.
Коментар от Търговски — 21.01.2008 @ 15:28
Това е наистина интересна тема - поздравления за нея.
Всички знаем защо няма и доскоро това не се коментираше .В светлината на последните избори и по-точно предизборни коалиции и следизборни договорки се чуха много намерения че ситуацията ще се промени.Такива намерения заяви и стария -нов кмет.За мен действията на новата / отчасти / администрация по този въпрос ще бъдат определящи дали нещо се променя или пак “сме” се договорили на тъмно.
Коментар от D_Yanakiev — 23.01.2008 @ 13:30
Мисля , че Кауфланд ще започнат строеж в началото на тази година - поне такива бяха официалните изявления на зам.кметицата на Търговище през есента на миналата година.Доколкото знам проектирането на магазина е направено отдавна от ББГГК Еоод което на пръв поглед значи ,че Кауфланд наистина ще ги има и в нашият град , но за точна дата - един бог знае кога ще бъде това.
Иначе по темата наистина сме единственият град който остана без такива магазини , което струва ми се е голям удар върху реномето на Търговище - пак последни.
Коментар от totoman — 24.01.2008 @ 9:14
Германската верига за бързооборотни стоки “Кауфланд” започна в Пазарджик строителството на 19-ия си хипермаркет в България. През тази година предстои да бъдат завършени и пуснати в експлоатация общо 5 нови обекта на компанията - в Добрич, Благоевград, два в София и последният - в Пазарджик.
Така че в Търговище и тази година няма да има ” големи магазини” за съжаление!
Коментар от искрен — 24.01.2008 @ 11:04
Искам и Кауфланд и Била в Търговище - заслужаваме го!
Коментар от антон — 24.01.2008 @ 16:31
А сега де… totoman от къде ти е информацията… сигурна ли е? Понеже с искрен се различават мненията. Дайте светлина по въпроса?!
Коментар от Васкес — 24.01.2008 @ 19:22
Моята информация е от есента на 2007-ма когато зам-кмета на Търговище заяви че Кауфланд би трябвало да започне строеж в началото на тази година , но явно Искрен има по нова информация а кое ще е вярното - подскажете към кого да се обърнем за информация?
Коментар от totoman — 25.01.2008 @ 8:07
Това е така. Чу се от някъде, че ще има такъв строеж, ама мен ме интересува искрен от къде има информация!?
Коментар от Васкес — 25.01.2008 @ 15:01
Германската верига за бързооборотни стоки “Кауфланд” започна в Пазарджик строителството на 19-ия си хипермаркет в България, съобщиха regal.bg.
През тази година предстои да бъдат завършени и пуснати в експлоатация общо 5 нови обекта на компанията - в Добрич, Благоевград, два в София и последният - в Пазарджик. Във всеки от тях инвестицията възлиза на 5-6 млн. евро, заяви Клаус Обендорф, ръководител на проекта, по време на церемонията за първа копка на обекта им в Пазарджик.
Германската верига вече има 14 хипермаркета в страната. Този в Пазарджик ще бъде готов до 8 юли, съобщи ръководителят на проекта от българска страна инж. Емил Димитров.
Сега сигурно е по ясно за всички ви дали Кауфланд ще строи в Търговище през 2008, а всеки който се интересува от подобен род информация в интернет е пълно - просто пишете Кауфланд Търговище в google и четете.
Коментар от Искрен — 25.01.2008 @ 15:48
Покупателната способност на населението в Търговищки регион не е особено голяма, а и областта е една от най-малките в България. Единствено преимущество е, че пътят София-Варна минава именно през Търговище.
Още повече - вече са налични два (или повече) супермаркета “Лора” (CBA) и смятам, че те напълно задоволяват нуждите на населението.
Наистина, съгласен съм, че стоките в BILLA са по-добри, цените са по-добри и т.н. но магазините на CBA са разположени на много добри места, а един евентуален хипер-маркет най-вероятно може да се разположи на края на града, което автоматично ще ограничи консуматорския поток.
Ако аз бях директор маркетинг и продажби на BILLA или Kaufland, не бих съветвал инвеститорите да строят в Търговище…
Коментар от Атанас — 28.01.2008 @ 22:10
Аз не съм съгласен с мнението на Атанас по няколко причини :
1.Покупателната способност на населението в Търговищки регион плавно се УВЕЛИЧАВА
2.пътят София-Варна ,който минава през града е един източник на пари и капитали ,коюто вече се използва като такъв /Пежо , ОМВ , Булавто , оскоро и Грийнфилд които купиха имоти /,така че транзитния поток минаващ по пътя София-Варна е НЕОГРАНИЧЕН И ПОСТОЯНЕН, имийки се в предвид ,че софиянци например са свикнали да пазаруват в BILLA и KAUFLAND И едвали ще трагнат да се отбиват през града за някакво си СБА
3.“Лора” (CBA) имат 4 супермаркета в града разположени на много добри места , което обаче не означава че потенциала за функциониране на още хипермаркети е ИЗЧЕРПАН
4. Не мисля че градове като Силистра и Разград са с нещо по напред от нашият
Коментар от avitohol — 29.01.2008 @ 8:21
Здравейте на всички. По този вапрос се говери много отдавна и се изприказваха сумати и приказки. Най-накрая строежа на Kaufland в нашич град е факт. Според информацията с която разполагам строежът ще започне през месец Март 2008г., което според груби изчисления означава, че би трябвало да завърши за около четири месеца. Да се надяваме че няма отново някои вътрешни хора да “прецакат” бъдещото развитие на нашия град.
П.С.: Моля ако някои има информация за другите големи строежи (BILLA, Търговище Mall), да я сподели.
Коментар от Bobolinko — 29.01.2008 @ 13:07
Нещата май пак се завъртяха на 180 градуса,можеш ли да споделиш нещо повече за това 03.2008г пусков
срок на Кауфланд-до колко е сигурно?
Коментар от до Bobolinko — 29.01.2008 @ 13:37
Крайно време е и в Търговище да има големи търговски вериги, като Kaufland, Metro и т.н.
Аз всеки месец ходя до гр.Русе за да си напазарувам за целия месец от Kaufland - много съм доволна, ако иаме такава търговска верига и в Търговище ще е по-добре и още по-евтино ще ми излиза, а и няма да си пазарувам всичко наведнъж а поетапно.
Коментар от drum4eva — 29.01.2008 @ 14:42
За BILLA не знам или за някой друг подобен магазин да се строи. Преди време чух по радиото, че някакви испански инвеститори решили да строят МОЛ. Ама не знам до колко и това е вярно. Дори и да се строи МОЛ едва ли ще е в някакви големи размери. Пък и да е голям… едва ли ще може да побере 50 хил. души… Това е населението на областта, които активно пазаруват.
Коментар от Васкес — 29.01.2008 @ 15:36
Относно пусковият срок на Kaufland имам инфорнация от вътрешен човек на областна администрация. Но както винаги се случва в нашия град всичко казано е предпоследно. А относно МОЛ-а доколкото имам информация мастото вече е закупено и се намира до “Мебел Стил”, кадето се очаква да бъде и Kaufland. Общата площ била около 10 хил. и нещо кв.м. Но тази информация от един сайт. Друго което наскоро разбрах е, че Търговище се намирало на трето място по закупуване на терени за строежи след София (естесвено), и Верна.
Коментар от Bobolinko — 29.01.2008 @ 15:52
Идеята на всичко написано от всички до тук е една - трябва да се направи всичко възможно тези липсващи вериги да стъпят час по скоро в Търговище , трябва да се върши повече работа отколкото да се говори !
Коментар от smesho — 30.01.2008 @ 14:59
Изненадана съм приятно от активната дискусия. И тъй като съм организационен работник - има конкретно предложение: Защо не зададем този въпрос на самия кмет на града чрез сайта на Община Търговище. Мисля, че няма да има проблем той да даде точна и актуална информация и всички ние - жителите на града да сме наясно какво да очакваме. Мисля, че тази работа могат да свършат хората, които поддържат този чудесен сайт.
Коментар от Невена Маджарова — 01.02.2008 @ 13:45
А някой знае ли дали е вярна информацията че Грийн филд които купиха два терена , на които ще правят 4 хипермаркета всъщност ще са -Била , Мс Брикулаж , Практикер и още един. Чух тази информация , но не знам дали е вярна!
Коментар от smesho — 11.02.2008 @ 8:11
здравейте, всички коментирате слухове и непотвърдени статии. Кауфланд още дълго няма да стъпи в търговище, причините са разбираеми и са от ДПС. Не си мислете, че като са купили терен, това им дава възможност за строителство. Всички знаете кой е главния архитект на общината. А също знаете, че лорите на харито са взети под наем от СВА - Русе и те също имат интерес да търгуват, печелят и да си избиват наема, който на последно място влиза в джобчето на харито. Тези приказки за март 2008г просто са лъжа и нищо повече. Та как се плаща бруто четири наема за четири лори на бати хари.
Коментар от bobo — 27.02.2008 @ 15:29
АРЕ стига ве Търговище не е град за 4 магазина , колкото повече големи вериги -толкова по добре за потребителя- тоя ф*с харито да го д**а със или без неговите ш***ни лори в Търговище ще има и Кауфланд и Билла !
Коментар от smesho — 27.02.2008 @ 17:32
Иска ми се да задам едно въпросче на “bobo” - защо според тебе Харито даде лорите под наем на СБА. Веднага мога да ти дам и отговор. Според мен не само защото има някакъв дълг към тях, а защото знае със сигурност че ще отварят Kaufland. Просто го е страх да не фалира :). Но все пак пих желал да чуя и твоя коментар.
Благодаря предварително и ако има и други коментари по вапроса моля заповядаите.
Коментар от bobolinko — 28.02.2008 @ 10:55
В града има 102 строежа и никой не се сеща да направи един строителен хипермаркет да си пазаруват хората , а не да ходят до некви магазинчета метър на метър от 80 - те .
Коментар от кире — 28.02.2008 @ 13:45
никой ли няма да каже нещо по въпроса ?
Коментар от кире — 06.03.2008 @ 9:54
Очаква се официално становище, но не се знае кога ще излезе!
Коментар от ivan — 06.03.2008 @ 15:46
Официално становище относно кое?
Коментар от кире — 06.03.2008 @ 16:33
относно инвестициите в Търговище
Коментар от ivan — 06.03.2008 @ 17:10
Имаш предвид местният парламент на някоя сесия ще се отнесе по повод предстоящите инвестициите в града - дано не останат само обещанията…..
Коментар от кире — 06.03.2008 @ 17:21
Сигурно повечето тук знаят .че софийаската фирма Грийн филд купиха големи терени в града и ще строят 4 хипермаркета . но смущаващото което ми направи впечатление беше срокът - до 5 години.
Дано не е истина че ще трябва да чакаме до 2013 за да има в Търговище хипермаркети.
Някои ще можели да опровергаие тази информация / за срока/ .дано това стане реалност още тази година
Коментар от smesho — 07.03.2008 @ 13:20
Аз живея точно срещу парцела където уж ще се строи Кауфланд. До сега сега никои нищо не е направил. Сега прочетох че до него ще строят МОЛ. Може и да има нещо вярно защото в скоро време разбрах ще събарят бившия завод-цех Смирненски. Щели да го взривяват? Сигурна информация е това. Аз пък дочух че няма да е МОЛ, а ще е автосалон на Дачия и още някаква марка. Да видим какво ще стане.
Коментар от tatoo — 16.03.2008 @ 18:10
Това за дачията и рено ще е сервиз на булавто но аз знам че ще е на околовръстния до метан станцията,той междудругото отдавна трябваше да е започнал строежа ама като минавам от там нещо нищо не става - мястото си стои празно
дано нещо не се е провалило
Коментар от smesho — 20.03.2008 @ 13:11
За пример давам Монтана като град който от сив и разбит като нашия сега е по напред и от Враца и Видин взети заедно-имам предвид че там живеят 50 000 души което не пречи да имат всички големи вериги - Кауфланд ,Била,Техномаркет,Технополис,Зора и др, да имат 13 светофара / при нас са 4 / да имат jobs tiger център и още без брой разлики които правят два еднакви града по големина съвсем различни един от друг!
Мисля че и при нас трябва да стане така
Коментар от bulgarian ninja — 26.03.2008 @ 10:59
Имаше едни коментари отностно стартиране на строежа на Кауфланд през месец март - много ми е интересно кво пак стана , че работата се отложи?
Въпросът ми е към теб bobolinko
Коментар от smesho — 14.04.2008 @ 14:17
Абе, те и метан-станцията затвориха, за какво да говорим??????????
Коментар от VW — 08.05.2008 @ 11:30
Търговище по принцип не е лош град зе живеене с изключение на липсата на въпросните вериги - дочу се че БИЛА имат интерес към пазара Сюрен - и на общинска сесия въпросът щял да бъде обсъждан - някой разбра ли како е станало? - или и те ще купят терена пък и тях ще чакаме близките 5 години ……:(
Коментар от bobi — 31.05.2008 @ 13:40
Темата е описана в новинарската част на сайта! Каквото е до този момент това е официалната информация!
Коментар от ivan — 02.06.2008 @ 22:14
A TQ E?
Коментар от smsesho — 06.06.2008 @ 9:55
Ами търси бе Smesho. Има няколко теми по въпроса. Сайтът има Търсачка.. напиши някоя ключова дума и виж какво ще излезе.
Коментар от Диване — 18.06.2008 @ 13:48
Една от темите е “БИЛЛА стъпва в Търговище”. Там има информация и за останалите инвестиции в търговски обекти, които УЖ ще бъдат в града.
Коментар от ivan — 18.06.2008 @ 13:52
ей това УЖ имах предвид и аз!
Коментар от smsesho — 18.06.2008 @ 14:47
За огромно съжаление в Българската действителност никой не дава КОНКРЕТНА информация, относно - Кой, Кога, Какво, Къде, Защо? Винаги има някакви условности и несигурност на информацията!
Коментар от ivan — 18.06.2008 @ 17:54
нито един от изброените магазини не трябва да стъпва свободно на територията на общината , незнам влизали ли сте в магазини от горните , но те са с чисто печалбарска насоченост , големите хиени сега , немогат да се разберат как да си разделят дяловете , затова всичко се бави , но от построяването на един такъв магазин общината няма да спечели особено много , за да има някакъв смисъл трябва общината да построй нещо такова , или най малко да има участие поне 50 %
Коментар от Pavlov — 27.06.2008 @ 19:30